tisdag 23 juni 2009

Alejandro Jodorowsky: The holy mountain



En arbetskompis gjorde mig igår uppmärksam på Alejandro Jodorowskys film The holy mountain (1973), som han själv inte hade sett. Han trodde dock att det var en film helt i min smak. Efter att ha tittat på filmtrailern förstod jag att arbetskompisen genomskådat min välpolerade och kultiverade yttre fasad och upptäckt mitt perverterade inre och verkliga jag.

Själv tänker jag inte rekommendera någon att se vare sig trailern eller filmen, de som ändå gör det har således ingen rätt att hålla mig ansvarig för vad deras ögon får skåda.

The Jodorowsky Collection gavs ut 2007 och innehåller förutom The holy mountain även långfilmen El Topo (1970), hans debutfilm från 1957, samt mängder med extra material. Se en videointervju med Alejandro Jodorowsky.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, den filmen går inte av för hackor! Helknäpp. Här är en länk till hans westernfilm som också är fullständigt vansinnig. http://www.youtube.com/watch?v=fYzeGgogXYY&feature=PlayList&p=C3FCE513AAE852C9&playnext=1&playnext_from=PL&index=87