tisdag 2 juni 2009

Handtvätt

Min första reaktion när jag såg skylten var att 150 kronor är ett oerhört högt pris för att tvätta händerna. En manlig kompis tyckte priset var OK om det innebar att någon handtvättade hans bil.

En kvinnlig kompis hade emellertid en helt annan tolkning. Hon ansåg det var rena klippet, om erbjudandet innebar att hon fick glida ner i en jacuzzi och bli tvättad från topp till tå av mjukt masserande händer.

Jag vet inte om det har något med manligt och kvinnligt tänkande att göra, men uppenbarligen uppfattar vi samma budskap på lite olika sätt. Det kanske har något att göra med hur vi ser på livets glädjeämnen och sorger i största allmänhet, oavsett kön.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag åker gärna dit och glider ned i jacuzzin/wim
culuri står det att jag ska skriva under så nu har jag gjort det 2 gånger culurigt va?