torsdag 4 juni 2009

Evin Cetin besöker hemstaden Bollnäs

Det har hänt att jag i vuxen ålder fått frågan vilket det bästa och viktigaste beslutet i mitt liv har varit. Jag har aldrig tvekat om svaret; att jag flyttade från Bollnäs. Jag ska inte fördjupa mig i detta utan nöjer mig med att konstatera att så är det.

Evin Cetin, som satsar hårt på att bli inkryssad i EU-parlamentet, är också uppväxt i Bollnäs och även hon har flyttat där ifrån. Hon kom från Turkiet till Sverige som treåring och till Bollnäs när hon var sju. Hennes erfarenhet av staden är dock en helt annan än min. När hon nyligen under valkampanjen besökte sin gamla hemstad blev hon intervjuad av BollnäsNytt.

Sin uppväxt i Bollnäs ser hon tillbaka på med värme.

– Jag har aldrig känt mig som en invandrare, utan alltid som en Bollnäsbo. Det kommer jag alltid att göra. Det är i Bollnäs jag känner mig hemma och jag kallar mig fortfarande för Bollnäsbo.
Jag har aldrig någonsin känt mig utanför under mina år i Bollnäs.


Läs hela artikeln: Sidan 1 / Sidan 2

Klicka vid "Etiketter" nedan för att läsa mer om Evin och EU-valet.

Inga kommentarer: