söndag 28 juni 2009

Lär av andras misstag

Vid mitt första besök på Trinidad lärde jag mig att aldrig parkera en bil under en kokosnötspalm. Va? Nä, det blir inget pris till den som svarar rätt på frågan varför det är direkt olämpligt.

För ett par dagar sedan insåg jag
att en bilägare här i Uppsala förr eller senare kommer att göra en liknande lärdom. Ni kan alla lära er av personens misstag genom att studera dessa två bilder. Alltså. Om ni ser en lyktstolpe utformad som den på bilden, med övre delen böjd så att lampan sticker ut drygt en meter utanför trottoarkanten, ja, då ska ni helst undvika
att långtidsparkera er bil vid lyktstolpen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl inte min Toyota?

camol sa...

haha, det där var väl ingenting ;) Kom hit till Malmö och parkera under ett stort fint träd som hänger lite över vägen så ska du se hur mycket fågelbajs som får plats på en bil!!

Svarten sa...

Camol

Träd - det är en annan division, liksom.

När kajorna varje kväll kommer inflygande till Uppsala centrum ska man absolut undvika att stå under ett träd - efter fem minuter ser man ut som en snögubbe.

För några år sedan bytes alla kopparplattor på domkyrkans tak pga att kajornas spillning frätt sönder de gamla plattorna.

Shit happens!