fredag 6 juni 2008

6 juni - Sveriges nationaldag



Nationaldagen uppmärksammas naturligtvis på bloggen även i år. Det blir ett enkelt bildspel med musik, men jag lyckades även smyga in den gamla vanliga nationaldagsbilden

Jag har alltid haft lite svårt med förljugenheten i andra versen av
Du gamla, du fria Ni vet, det där med

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.


så jag har bytt ut versen mot ett trevligare och trovärdigare alternativ.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en patetisk nolla.

Anonym sa...

Jag är störtförtjust i patetiska nollan, stå på dej och fortsätt i samma still som du gör nu.
GW

Anonym sa...

OOOPS
Ja fick jag välja är jag hellre en patetisk nolla än en komplett idiot.
Jag är ingen stjärna men blondin med hjärna Monika