fredag 13 juni 2008

SVT: Ny hemsida och blogg om kungahuset

Trots tidigare klavertramp i kändisskvallerträsket så har jag fått lite blodad tand. Den här gången håller jag mig dock inom Sveriges gränser och det sjäkvklara objektet är naturligtvis kungafamiljen och partyprinsessan Madelein. Men eftersom jag är en seriös bloggare så ger jag sken av att inlägget handlar om SVT:s nya satsning på nätet.

SVT har startat en hemsida med vidhängande blogg om svenska kungahuset. På bloggen får man följa kungafamiljen i text, bild och video, allt från statsbesök till enklare tillställningar utlovas. Hemsidan kommer bland annat att så småningom innehålla alla SVT:s program Året med kungafamiljen sedan starten 1977.

Även TV4 har tidigare uppmärksammat det svenska kungahuset. Videon nedan är ett klipp ur programmet Kändisspecial som sändes 2006 och handlade om prinsessan Madelein.



Övriga klipp ur programmet: 1 (5) / 2 (5) / 3 (5) / 5 (5)

Inga kommentarer: