tisdag 27 oktober 2009

Koranpojken - ett gudomligt mirakel?



Jag minns en dokumentärfilm jag såg för många år sedan om en kristen amerikansk bluffpredikant som reste runt och tjänade stora pengar på att stoppa kollekten i egen ficka. Innan predikan ritade han ett kors i pannan med något osynligt preparat som sedan sakta framträdde efter att han jobbat sig upp i extas och börjat svettas. Åhörarna trodde det var ett mirakel.

Jag kom att tänka på det när jag hörde mamman i videon nämna att korancitaten framträdde när barnet blev febrigt, det vill säga, varmt och svettigt.

6 kommentarer:

Sara sa...

Du får gärna länka mig :)

Svarten sa...

Det är gjort :-)

LILO sa...

Jag tror inte alls på detta s.k mirakel. jag tror det mer är för publicitet/pengar/uppmärksamhet osv.. Det finns många psykopater i världen och föräldrarna kan lika gärna ha gett ungen nånting som gör så man svettas och får hög feber. Tycker det ser ut som om de skrivit dit texten med henna :P

Svarten sa...

Jag tror (ungefär) som dig, Lilo.

kontakt sa...

Vad hette den amerikanske predikanten?

Svarten sa...

Kontakt

Minns inte. Det var verkligen lääänge sedan jag såg filmen. Det var dock inte någon av de "stora pojkarna".