tisdag 6 juli 2010

Elsa Wiström sjunger Man in the mirror



Läs Elsas blogginlägg Jag sjöng på Angie Stone konserten

Den tid är sedan länge förbi då jag lyfte på telefonluren och tipsade någon nyckelperson om en ung okänd musiktalang. De nyckelpersoner jag kände har ersatts av yngre och hungrigare förmågor och mina sinnen är inte längre lika allerta när det gäller att pejla in blivande stjärnskott. I dag skulle jag inte ens känna igen en talang om jag snubblade på den. Jo, förresten, det skulle jag. Det hände igår.

Min dotter har nämnt att en av mina grannars döttrar har en mäktig stämma. Igår satt jag och småpratade med henne ute på gården och frågade hur det gick med sjungandet. Jorå, det börjar hända saker, sa hon och berättade vad som var på gång. Jag återkommer till det vid ett senare tillfälle. Tills dess får ni hålla till godo med denna heminspelade videon där hon ger ett smakprov på sin soul-röst genom att sjunga Michael Jacksons jättehit Man in the mirror.

Inga kommentarer: