söndag 25 juli 2010

Växlande molnighet



Mitt arbete består till stor del av att finnas på plats om det skulle hända något. Det innebär att om det inte händer något har jag i regel en hel del tid över till sysselsättning som min arbetsgivare inte anställt mig för att utföra, till exempel att blogga.

I natt har det hittills varit lugnt - peppar, peppar, ta i trä - och jag har tillbringat mycket tid vid datorn, men något blogginlägg har det inte blivit. Energin och lusten har inte infunnit sig. Förmodligen på grund av för lite sömn efter föregående natts arbete.

När en arbetskompis tittar in på kontoret beklagar jag mig över att det tycks bli en riktigt tung och tråkig natt.

- Och inget roligt hittar jag på nätet, tillägger jag.
- Kolla in den här, säger han.

Hans fingrar flyger över tangentbordet och inom några sekunder startar en kortfilm från Pixar Kvalitén på kopian är så hög att jag med god behållning kan se den på hela min 14" skärm.

Alla vet att storken kommer med små bebisar. Men vart får storken bebisarna ifrån? Svaret finns uppe i stratosfären, där molnfolket skapar små bebisar av moln och ger dem liv.

3 kommentarer:

Somaiyah sa...

Ja, den versen är vacker mashaAllah. Men till versen räknas inte treenigheten (eftersom det är fel Gudstro), och de som väljer att följa en annan religion på detta vis riskerar oerhört mycket eftersom de gärningar de gör inte stämmer överens med Koranen och deras våg på Domedagen med enkelhet kan väga över på dåliga gärningar - även om de har rätt tro. Precis som de muslimer som tror men väljer att inte utöva sin tro.

Saladin sa...

Pixars filmer är alldeles underbara! Jag har ett specialintresse att hålla utkik efter nya filmer, såväl långa som korta. Om du gillade den där och har sett Wall-E så kommer du att älska denna hysteriska spin-off:

http://www.youtube.com/watch?v=Nh0exSg0OGU

Eller denna härliga parodi:

http://www.collegehumor.com/video:1921845

Svarten sa...

Bananen

Å, vad jag saknar tiden då min dotter och jag gick och såg varenda ny animerad film som visades på biograferna. I dag har jag dålig koll på vad som kommer. Jag vill förmodligen inte alltför ofta bli påmind om den tid som flytt och aldrig mer kommer tillbaka och har helt enkelt slutat att hålla mig uppdaterad.

Jag gillade "collegehumor" :-)