lördag 25 oktober 2008

Dagens fynd - Eliza Jane Schneider

Dagens fynd på nätet heter Eliza Jane Schneider.

Det började med att jag kollade in nattens nyheter på Google news, sedan blev det som det ofta blir; något jag läser väcker idén till en ny sökning, som väcker en ny idé och så vidare och vidare.

Om jag minns rätt stötte jag på Eliza Jane när jag började klicka mig runt för att se om sångaren och satirikern Eric Schwartz lämnat något musikaliskt bidrag till den pågående valröreslen i USA. Det hade han. Det är Eric som tillsammans med Eliza Jane skrivit sången om Sarah Palin, John McCains vicepresidentkandidat.



Musikvideo med Eliza Jane Schneider: Fire! Fire! Fire!

Eliza Jane är en multiartist, hon är sångare, musiker, skådespelare, komiker, skriver böcker/pjäser och är expert på dialekter. Hon har gjort hundratals röster till animerade filmer, det är hon som gör samtliga kvinnliga röster i tv-serien South Park. Dessutom är hon politiskt engagerad. Ni som vill veta mer om Eliza Jane kan börja med en kort presentation hos Wikipedia och sedan besöka hennes hemsida



Musikvideo med Eliza Jane Schneider: S.O.S.

Inga kommentarer: