fredag 3 oktober 2008

Doxologi



En film från 2007 av Michael Langan: Doxology (6:12)

Den här filmen begrep jag inte särskilt mycket av när jag såg den och filmtiteln blev jag tvungen att få förklarad Jag lyckades hitta en sida där Michael Langan själv presenterar filmen och skriver att den handlar om allt en ung man får gå igenom på vägen till andlig upplysning. Jag måste medge att jag inte blev så där oerhört mycket klokare av den förklaringen.

Tydligen är det fler än jag som undrat över filmens budskap. I en intervju med Langan är första frågan vad han vill säga till publiken med filmen. Han svarar att budskapet är att anpassa sig till, och vara belåten med, den omgivande miljön. Jaha.

2 kommentarer:

nitza sa...

Den filmen lämnade massor av ????????, men det kanske är det som är meningen

Svarten sa...

Nej, det är inte precis någon detaljerad guide till andlig upplysning. Kanske just därför jag gillar den.