måndag 1 juni 2009

Uppvaktad på Mors dag

Jag visste mycket väl att det inte delades ut någon post på pingstdagen, men jag stannade ändå till vid brevlådan och lyfte
på locket. Till min stora förvåning såg jag ett paket med omslagspapper i sommarglada färger i lådan. Min första tanke
var att en Mors dags-present hamnat fel.

Jag lyfter upp paketet och ser ett vykort instucket under det guldgula papperssnöret. Läser. Aha! Du är bara för snäll och rar, Emma. Tänk att till och med få en present på Mors dag. Självklart hade jag tröjan på mig på jobbet och spände musklerna lite extra inför arbetskompisarna.

Hoppas ni haft det bra i Kungliga Hufudstaden och att vi snart ses.



Wikipedia om HP Burman

3 kommentarer:

nitza sa...

mummel, mummel, hm, hm, skrovel....................... Jag lovade att inte ge någon komentar så jag ska inte ge någon komentar. (Hörde du hur jag teg)

Svarten sa...

Äh, jag redigerade bort prästkragen, så du kan sluta mummla. Men tack ändå.

För övrigt är det en fantastisk upplevelse att höra tystnaden i din närhet - det händer inte ofta :-)

nitza sa...

Räkna med att det för din del alldeles för for blir onsdagnatt. det finns tre stolar vid dej, jag kan okupera en av dom nästan hela natten om du inte är snäll.