måndag 22 juni 2009

Muhammad Ali - Black superman



Black Superman var i mitten på 70-talet en hit med Johnny Wakelin & The Kinshasa Band (lyssna på deras version) men jag har valt en inspelning med Ervinna, som jag aldrig hört tidigare. Sången är en hyllning till världens bäste boxare någonsin, Muhammad Ali

När vi nu ändå är inne på boxning och Muhammad så lägger jag även in en länk till dikten MO av Bouhamza För tydlighetens skull kanske jag bör tillägga att dikten inte handlar om boxaren Muhammad utan om en annan Mohamed.

"Jag boxas för oss", sade du
och din stav blev en orm
inte längre ett stöd
men ett gift

1 kommentar:

Unknown sa...

Underbara bilder. Några har jag aldrig sett förut.

Jag rekomenderar alla att läsa boken "en fjärils själ" som är M. Alis självbiografi, finns på de flesta boklådor.