fredag 10 juli 2009

Fiberfascisternas kapitulation

Jag misstänker starkt att någon eller några på mitt jobb läser bloggen utan att vilja ge sig tillkänna. Kvällens överraskande händelse kan knappast vara någon tillfällighet.

I tisdags skrev jag ett inlägg om hur brödinköpsmaffian på jobbet hade utvecklats till hänsynslösa fiberfascister och jag undrade varför det inte fanns någon formfranska till rostat bröd. Inför kvällens visitation av brödkorgen hade jag inte några större förhoppningar inför den kommande arbetshelgen.

Men vad fick jag se? Jag trodde inte mina ögon. Under alla år på jobbet har jag aldrig tidigare skådat något liknande. Brödkorgen var knökfull med formfranska! Och inte vilken formfranska som helst, det var Originalrost "ett gott klassiskt rostbröd" från Skogaholms. Dessutom skivat italienskt lantbröd, som också går utmärkt att rosta. (När jag kommer hem i morgonbitti lägger jag ut en bild på hela härligheten).

Samtidigt blir jag lite misstänksam, jag tycker segern är alldeles för lättvunnen. Vilket blir deras nästa utspel? Har fiberfascisterna ett gömt ess i ärmen?

Fortsättning följer. Förmodligen.

Inga kommentarer: