fredag 17 juli 2009

Uppsala reggaefestival 2009

För några dagar sedan lovade jag min dotter att vi tillsammans skulle besöka Uppsala reggaefestival den 8 augusti
för att se storheter som Alpha Blondy och
The Heptones Vad jag då inte visste var
att biljetterna kostade 850 kronor per styck, alltså 1700 kronor för oss båda.

Det tyckte jag var i häftigaste laget och bestämde mig för att pengarna kunde användas på bättre sätt till glädje för oss båda. Men hur skulle jag lägga fram det för min dotter utan att hon blev alltför besviken? Igår kväll ringde hon.

- Hej, pappa. Jag måste berätta en sak och jag vet att du kommer att bli jättebesviken.
- Jaha. Kom igen. Jag lyssnar.
- Vi kan inte gå på reggaefestivalen tillsammans.

Sedan berättade hon att en planerad utlandsresa med några kompisar hade blivit tidigarelagd eftersom det inte fanns några flygbiljetter det datum de hade tänkt resa.

- Nu blev du ledsen, va?
- Det är okey. Klart du ska resa iväg med kompisarna. Det finns mycket annat roligt vi kan göra tillsammans.
- Pappa, du är alltid så snäll och förstående.

Jag lade på luren och tänkte, att en biljett till reggaefestivalen skulle jag i alla fall kunna kosta på mig.

2 kommentarer:

på besök sa...

Du är för härlig Svarten! Länge sen jag tittade in hos dig. Hoppas du har det härligt! Musiken på gatan var underbar, tack. Hälsningar/klara

Svarten sa...

Hej, Klara! Kul att du tittade in igen :-)