fredag 10 juli 2009

Jubileum: 366 591 besök



Jag gör som en del dagstidningarna när de inte har något vettigt att skriva om; skapar egna nyheter. Naturligtvis måste jag även ha en lagomt missledande rubrik. Visst trodde ni att jag syftade på antalet besökare på bloggen. Just det. Precis vad som var meningen.

Det här lilla tafatta försöket till bildspel ligger mig dock varmt om hjärtat eftersom det var allra första gången jag använde Windows Movie Maker. Dessutom är Mighty Sparrow en av mina favoriter inom calypso- och socagenren.

Att bildspelet har blivit det mest sedda av alla videos med Sparrow på YouTube känns riktigt bra. Jag inbillar mig naturligtvis inte att det beror på bildspelet i sig, utan självklart på Sparrows sång i traditionell calypsostil. Lägger man ihop antalet besök på Tuben
och DailyMotion har videon alltså just nu betittats 366 591 gånger.

Inga kommentarer: