lördag 25 juli 2009

Omnia mirari etiam tritissima

Plattan ligger utanför ingången till Linnéträdgården i Uppsala

Omnia mirari etiam tritissima. Vad betyder detta? En Google-sökning ger några olika alternativ, men som upsaliensare tar jag naturligtvis fasta på översättningen på Uppsala universitets hemsida om Carl von Linnés liv Orden är Linnés och betyder; "man ska ställa sig förundrad till allt, även det mest alldagliga". (Missa inte länken som innehåller en hel del information om Linné på våra 100-lappar).

4 kommentarer:

marie sa...

Älskar hur du omformat "Muslimer Som Bloggar" kolumnen. Fantastiskt. Man ser direkt vem som senast uppdaterat sin blogg.

Du kanske är ett snille ... trots allt...!?

My life my story sa...

åh jo jag vet! jag skrev först på svenska men jag hade inga läsare, och det blev så tråkigt så jag började skriva på eng istället, och jag är glad för det faktiskt! jag har hittat så många människor genom denna blogg och jag tränar min engelska vilket också är bra! Ja jag kommer fortsätta skriva på engelska! jag trivs med det faktiskt! och jag når ju ut till så många fler också!

och jag vill ge dig ett tips på en till svensk blogg om du inte redan känner till den :)
http://zaytoon-zaytoon.blogspot.com/
jättehärlig tjej verkligen!

Svarten sa...

Nja, särskilt snillrik är jag inte, men visst är det praktiskt och överskådligt.

Uppdateringen bestäms av hur ofta Google söker igenom de listade bloggarna, så det kan variera hur snabbt de blir synliga.

Svarten sa...

Cecilia

Tack för tipset :-)