onsdag 1 juli 2009

Fröken Svarten och sverigedemokraterna

Den gångna helgen beställde jag böcker och en ny digitalkamera som jag döpt till (fröken) Svarten på grund av dess färg. Böckerna damp ned i brevlådan igår, Slaget om svenskheten - ta debatten med sverigedemokraterna och Högerpopulismen - en antologi om sverigedemokraterna

SMS:et om att kameran anlänt kom också igår, men eftersom jag
för tillfället är lite rörelsehindrad så fick jag vänta tills i dag innan grannen kunde hämta den åt mig på posten.

När jag köpte min första digitalkamera tog det ett halvår innan jag förmådde mig att öppna bruksanvisningen och sedan ta den första bilden. Den här gången kommer det att gå betydligt fortare än så innan den första bilden lagras i kameraminnet och eventuellt dyker upp på bloggen.


__________________________


Nu har det gått fyra timmar sedan jag skrev texten ovan och den allra första bilden jag tog med nya kameran ser ni här.

13 kommentarer:

nitza sa...

Bra kamera, lyckas framhäva hunden.

Svarten sa...

Jag upptäckte faktiskt inte hunden förrän jag kollade på kortet.

nitza sa...

Och jag som trodde du fotat hunden för min skull och bara råkat få med en massa möbler. Ja, ja, det ser man vad man kan bedra sej :)

Anonym sa...

kanske du och jag kan gå på egna fotosejorer medan Nitza fixar kyld öl och vin samt god mat
wild wimsig wimsa

Svarten sa...

Nitza

Hellre självbedrägeri än att bli bedragen av någon annan.

WWW

Hon klarar förmodligen av att kyla dryckerna, men fixa god mat... Hmmm. Jag är skeptisk.

nitza sa...

Passa sej farbrorn, mitten av nästa månad är snart här och då strålar vi samman igen.

Anonym sa...

Var inte skeptisk hon lagar sveriges godaste älgstek bara så du vet ja hon lagar nästan alltid god mat glöm ej att dricka i värmen inte bara vatten så för balansens skull ta dej en sill och en snaps

Svarten sa...

Ja, ja, ja...

Men någon chans att hon skjutit älgen själv finns förstås inte. Det sägs att de närmaste Nitza varit att fälla en älg är en träff i bakbenet.

Jag blir lite smågrinig i värmen som gör att jag inte kan sova :-(

nitza sa...

Nu du svarten förolämpar du mej, jag sköt ingen älg i bakbenet däremot sköt jag en björk förra hösten och inte föll den j....n för det. men året inna fällde jag en kalv, så det så.
Hur som så kan jag ju köpa kött om det behövs.

Svarten sa...

Nitza

Inte vet jag vad som är värst; att sikta på en älg och skjuta en björk eller döda småbarnsälgar.

Kan du inte fixa en vegatarisk dippkväll istället?

nitza sa...

Jag är väl ingen kanin heller. Föresten så ska du sakna mej och vara snäll då du inte får något vattensällskap borta i ditt hörn.

Svarten sa...

Nitza

Det är ju det jag gör; saknar dig.
Men det kan ju för i helvete inte en stor och stark karl sitta och skriva på sin blogg - till allas kännedom. Fattaru väl.

nitza sa...

Sorry, Tänkte inte på det.