tisdag 2 augusti 2011

Välkommen till bloggen, smartskallar

Mina besökares webbläsare
Klicka på bilden för större format

Jag har förstått det under lång tid och nu är det bevisat: De flesta av mina bloggbesökare är ena riktiga smartskallar. En undersökning har visat att det finns ett samband mellan val av webbläsare och IQ.

Fler än 100 000 personer från 16 år och uppåt fick genomgå ett IQ-test, samt uppge vilken webbläsare de använde. Normalt IQ ligger runt 100. Användarna av Internet Explorer hamnade mellan 80-95, ju äldre version desto lägre IQ. Högst IQ, över 120, hade användare av webbläsarna Camino och Opera. Användare av Chrome, Firefox och Safari följde tätt efter med cirka 105-115 i IQ.

Som ni kan se på bilden använder endast drygt en tredjedel (34,28%) av mina besökare olika versioner av Explorer. De övriga använder webbläsare som placerar dem i IQ-kategorin 105-120+.

Läs hela undersökningen

8 kommentarer:

Jan sa...

Finns det andra webbläsaren än Internet (Explorer)????????

PS
Undrar vilken IQ min Balsamin-växt har.
DS

Svarten sa...

Jan

Jag har inte riktigt förstått vad en webbläsare används till...

Saladin sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH okunniga gubbar. Och i dessa tider också.

En Webbläsare är en manick som man lägger på skärmen så läser den upp högt vad som står där. Man behöver inte ens sånadära DD-glasögon för att använda det.

Svarten sa...

Bananen

Aha! Ja, tänk vad de hittar på. Översätter den också?

Saladin sa...

Det finns en annan manick som de pratar om men som jag inte sett. Om man kopplar till det med en C-sladd så sägs den översätta med ljud och allt. Gågel tansformator ska den heta.

Svarten sa...

Bananen

Sånt blir för krångligt för mig. Det får smartskallarna hållas med.

Svarten -stolt Explorer4 surfare :-)

Saladin sa...

Explorer är som tandborsten - njutningsmedel för bourgeoisien. Vi enkla män håller oss till netscape på biblioteket och det räcker bra för oss.

Jan sa...

Oj, oj, oj, vad krångligt det verkar. Jag måste nog ut och be min intillegenta Balsamin-växt om hjälp.