onsdag 17 augusti 2011

Två repriser


Förr i tiden, när jag var en ung, vacker och pigg bloggare, skrev jag ibland inlägg som åtminstone hade ambitionen att vara någorlunda genomtänkta och kreativa. I dag är jag bara gammal och trött och ägnar mig i huvudsak åt snuttifierade inlägg à la twitter eller lägger in en bild som jag stulit på nätet. Själv orkar jag inte ens längre pressa ned avtryckarknappen på kameran. Eller också citerar jag en text skriven av någon som fortfarande har fungerande hjärnceller och viljan att förändra världen och nöjer mig med att länka till artikeln eller blogginlägget i fråga.

Så är det. Men inte är jag bitter. Närå...host, host.

Kör ett par gamla inlägg i repris, så har jag i alla fall lyckats prestera någonting även i dag. Båda inläggen har anknytning till Ramadan, Bullens halal-korv lanseras till ramadan och Chokladpraliner för svenska muslimer