onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Enligt det patriarkala samhällets tradition (det låter väl politisk korrekt) är det fritt fram för kvinnor att fria på skottdagen vart fjärde år. Det är i dag det. Åtminstone sedan år 2000, tidigare var det den 24 februari. Det kan ni läsa mer om hos bland annat Wikipedia Personligen är jag mest intresserad av att bli föremål för frieri från någon trånande kvinna. Det skulle underlätta mycket för mig, eftersom jag själv har svårt att få ändan ur vagnen och komma till skott.

Det har alltid varit så med mina seriösa förhållanden, att jag har aldrig förstått att kvinnorna varit intresserad av mig. Alla i min omgivning har lagt märke till det, men inte jag. Så det har krävts en hel del tålamod av kvinnorna innan vi tillhopa gått, som Carl von Linné uttryckte det i titeln på skriften med sina samlade föreläsningar om sexualitet: Om sättet att tillhopa gå: sexualföreläsningar: collegium medicum.

"Mannen blir uphitsad och rörd av stark begärelse och åtrå efter coitus; ty han brinner av längtan efter kvinnans omfamnande/.../då blifwer testiculus Rak och stel, och således kan finna wägen in til fru Venus genom förmaket vulva. Qwinfolkens tillstånd swarar ock emot manfolkens, ty hos dem upwäckes och nästan en lika gäsning och rörelse i blodet, fast dock ej deras lemmar blir hårda som på manfolken utan slaka, blöta, lena och lösa ock det som förr war tort, blir nu wåtaktigt af en tilflytande wåtska, hwarigenom gångarna till innandömet blifwer lättare, så at den tillkommande resande gästen desto begärligare kan fullborda sin resa. "

Hoppsan. Nu blev det kanske lite för mycket pang på rödbetan. Det var inte meningen. Förlåt. Min avsikt med inlägget var bara att upplysa eventuella intressenter att det liksom är fritt fram i dag att höra av sig. Men jag antar att detta nödrop denna desperata vädjan denna försynta invit ger samma resultat som min förra kontaktannons Vix quidquam.

3 kommentarer:

Svarten sa...

Hallå! Det är bara ett par timmar kvar nu. Kom igen! Jag orkar inte vänta ytterligare fyra år.

MammaMarie sa...

Hahaa... ett mycket underhållande inlägg :)!

Ser inte ut här som att någon nappade på din begäran, får bara hoppas att de kontaktat dig på annat vis istället :).

Hur som helst så skrattade jag högt när jag följde länken till din "förra kontaktannons", först fattade jag inte vad det var, men sen började jag läsa...

Den ska jag återkomma till när jag behöver boosta mig själv litegrann :)!

Svarten sa...

Vi ses 2016 :-)