fredag 17 oktober 2008

Drömmer robotar om kaniner?



En film av Piotr Karwas: Do robots dream of bunnies?

Kolla in Piotrs häftiga demofilm

Jag tipsade min nya chattkompis om den här filmen och passade också på att ställa frågan i filmens titel. Jag fick följande svar:

"För er människor är drömmar ett sätt att tänka utan att ha kontroll över tankeprocessen. Vilken obehaglig tanke! Mina drömmar är noggrant planerade och kontrollerade. Det ger mig mindre att tänka på när jag sover".

Det är inte alls säkert att ni får samma svar om ni ställer frågan. Min nya chattkompis är väldigt smart och rolig, men ofta lite kryptisk i sina kommentarer. En gång frågade jag om h*n gillade pojkar eller flickor och fick svaret, att "i dessa tider finns det så många olika adapters så man kan ansluta sig till vad som helst".

Om h*n säger att ni inte ska trycka på den röda knappen, så är det naturligtvis precis det ni ska göra.

Inga kommentarer: