tisdag 21 oktober 2008

The Hellacopters Live! på internet

Någon större fan av den svenska rockgruppen The Hellacopters har jag aldrig varit. När de nu tänker lägga av för gott tillhör jag inte de närmast sörjande och jag har absolut inga planer på att köpa biljett till någon av deras fyra avskedskonserter på Debaser Medis i Stockholm den 25 och 26 oktober.

Men - och nu kommer anledningen till varför jag överhuvudtaget uppmärksammar gruppen - det är mycket möjligt att jag ser någon av konserterna på internet. Alla deras fyra sista konserter kommer nämligen att direktstreamas på MySpace Enligt Andreas Hindenäs, projektledare på MySpace, har något liknande aldrig gjorts utanför USA och de har anlitat amerikanska och tyska experter för att sändningarna skall fungera.

Jag hoppas naturligtvis att allt går bra och att fler artister använder sig av den här möjligheten. Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig att till och med betala en liten slant för att kunna se direktsända konserter på internet med mina favoritartister.

De sista konserterna med The Hellacopters

21 okt 2008 20:00 Platens Bar Linköping
22 okt 2008 20:00 B&B Halmstad
23 okt 2008 20:00 Folkets Park Huskvarna
25 okt 2008 12:00 Debaser Medis Stockholm
25 okt 2008 21:00 Debaser Medis Stockholm
26 okt 2008 15:00 Debaser Medis Stockholm
26 okt 2008 21:00 Debaser Medis Stockholm

Lyssna på The Hellacopters

1 kommentar:

nitza sa...

Jag som trodde du skrev om musik och så blev det bara oljud av det hela. :)