torsdag 16 oktober 2008

Eddy Grant: Gimme hope Jo'anna



Musikvideo med Eddy Grant: Gimme hope Jo'anna Text / Lyrics

I dag fick jag ett e-brev* från någon som tyckte jag skulle ta med en ny version av Eddy Grants Gimme hope Jo'anna på min spellista Barack Obama for President 2008 Den nya versionen har visserligen en text om Obama, men den kommer inte med på spellistan, där finns bara de allra bästa kampanjsångerna för Obama.

Jag minns mycket väl när jag köpte Eddy Grants skiva med sången Gimme hope Jo'anna. Det var 1987 och jag var i London för att köpa skivor och träffa ett par affärskollegor inom musikbranschen.

En kväll när jag var på väg till mitt hotell i Notting Hill besökte jag en skivbutik och sången spelades i högtalarna. Jag fastnade omedelbart för den. Butiksbiträdet berättade att han bara hade den maxisingel han spelade
och samma dag fått som provexemplar av distributören. Jag lyckades övertala honom om att få köpa den. "Det här kommer att bli en stor hit", sa jag. Han bara skrattade och ruskade på huvudet.

*Från och med nu kommer jag konsekvent att använda e-brev och
e-post som benämning på elektronisk post.

1 kommentar:

Pierre Falk sa...

Hoppsan! Så roligt att någon tar mej på allvar. Jag är inte så vän vid det. Jag är nog inte så respektingivande. Vilket jag tycker är rätt så bra, egentligen.