måndag 25 juni 2012

Semester


I dag börjar min semester. Under den första veckan lämnar jag Uppsala och reser upp till släkt och vänner i mitt älskade Östersund Jag kommer att hålla mig borta från datorn förutom när det gäller att kolla e-posten och publicera eventuella bloggkommentarer, så några aktuella uppdateringar på bloggen blir det inte. Men helt händelselöst blir det ändå inte. Jag har lagt upp några okommenterade tidsinställda inlägg på temat Kvinnor & Islam som kommer att poppa upp under veckan. Muslimska kvinnor vars röster inte så ofta hörs i debatten.

Ja, det är vad som kommer att hända här under de närmaste dagarna. Självklart blir det en del läsning under semestern. De första två böckerna jag tänkt ta mig igenom är denna och denna Jag hoppas ni får en fin sommar och har möjlighet att vila och umgås med nära och kära. Ha det bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ha en bra semester nu :)

Svarten sa...

Tack! Ska börja med att sova ut ordentligt. Går och lägger mig nu, 16:34.

A sa...

ha en trevlig semester!

Anonym sa...

härligt härligt, det förtjänar du.

MammaMarie sa...

Jaså du åker upp till de norra delarna av landet innan oss...?! Du skulle ha väntat, vädret blir bättre kring den 9e juli, och det blir bara bättre fram tills den 28e juli. Så du missar det bästa. Men det är ju norrland, och då spelar vädret ju ingen större roll - det är lika trevligt ändå!

Svarten sa...

AMammaMarie

Jo, visst är vädret lite tråkigt, men det finns så mycket trevligt att göra ändå. I dag är jag bjuden på ölprovning hos Jämtlands Bryggeri :-)