fredag 25 december 2009

Bambi, Stampe och kärleken



Jag fick alldeles nyss några jättegulliga bilder (se exempel nedan) på verklighetens Bambi och Stampe. Jag måste naturligtvis genast in på Tuben och kolla på Disneys animerade filmer om de goda vännerna. Då hittade jag den här videon.

Ja, den kärleken. Förresten. Kärlek? Knappast. Bara för att något "kjoltyg" hoppar fram ur busken och blinkar lite med ögonen och testosteronet rinner till, är de omedelbart beredda att bryta sina löften och överge sina vänner. Kom inte och kalla det för kärlek.


3 kommentarer:

Anonym sa...

lite wimsig är jag men inte överger man sina vänner varken för byxor eller kjoltyg
kram i julnatten

aGape sa...

Men för riktig kärlek då? När man verkligen är kär, och det inte handlar om endast ett kjoltyg utan en hel garderob i sprakande färger... har inte människan en tendens att både försumma vänner och familj då?
Underbart foto!

Svarten sa...

aGape

Visst är det så. Jag brukar säga att förälskade människor är livsfarliga, både för sig själva och omgivningen. De är nästan beredda till vad som helst; överge sin tidigare livskamrat, sina barn, vänner, arbetskamrater, släktingar, o.s.v. Kärleken är blind.