tisdag 15 december 2009

Fardin Faryad: To ki Pekhai khora (Hazaragi)



Pingvinparty med Fardin Faryad: To ki Pekhai khora (Hazaragi).

Ibland kommer det förfrågningar från YouTube:are om att bli vänner eller ett meddelande att någon har börjat prenumerera på mina videos. I dag kom bådadera från någon som heter Fardin Faryad. Eftersom jag inte kände igen namnet klickade jag mig in på hans profil och kollade.

Efter en sökning på nätet vet jag nu att det är en grabb som är född
i Afghanistans huvudstad Kabul. Som 8-åring flyttade han med familjen till Moskva där han började skriva poesi och umgås i litterärakretsar. Sedan flyttade familjen vidare till Kanada och Fardin studerade på college och började en karriär som sångare. Enligt uppgiften på Tuben ska han nu tydligen bo i Sverige.

Här kan ni lyssna på hela hans album Shahre Roya.
Va? Ja, självklart godkände jag hans vänförfrågan.

3 kommentarer:

Nila sa...

Salamu alekum!

Jag vill bara fråga vad är syftet med att du länkar oss? Jag har alltid undrat det men har inte vågat att fråga.
Jag ser även att listan åt höger så kommer inte dem flestas namn.
Jag är tacksam vid svar och förlåt om jag frågar på ett konstigt sätt.

Ha en bra dag!

Svarten sa...

Nila

Med "oss" antar jag du menar länklistan "Muslimer som bloggar".

Kort svar: Det finns så många som talar å svenska muslimers vägnar så jag vill ge en möjlighet att enkelt kunna ta del av vad de själva skriver. Verkar vettigt. Eller hur?

"Senaste inläggen"-listan styrs helt av Google och är beroende av hur ofta bloggarna indexeras av sökmotorn och vilka inställningar bloggaren själv har gjort. När jag skriver detta ser jag att din blogg finns med på listan.

Du kan också klicka på "Visa alla" vid listans slut för att se fler bloggar.

Anonym sa...

tjäna, jag var med på hans konsert i stockholm år 2008,Han har verkligen fint röst..tack för allt det här !!