fredag 25 december 2009

Julaftonen 2009

Sammanfattning av årets julafton: Cirka 1 kilo skinka på Leksands brungräddade knäckebröd, 1 burk senapssill, 1 kartong Aladdin, 3 liter Apotekarnas julmust, 4 kryddade nubbar nersköljda med 4 öl och en god cigarr. Det var alltså enbart vad jag fick i mig.

På kvällen var det tänkt att jag skulle träffa några vänner på en restaurang
i centrala Uppsala (tack å lov för sekulariserade muslimska restaurangägare som inte firar jul), men jag blev tvungen att ringa återbud. Min mage var i ett sådant tillstånd att det kunde få katastrofala konsekvenser om jag befann mig mer än några meter från en toalett. Tro mig, ni vill inte höra några närmare detaljer.

Jag lånade även ut pengar till till några Kiva-entreprenörer i Ghana Jag såg på Kivas hemsida att under den senaste veckan hade långivare bidragit med ett lån var 9:e sekund till fattiga entreprenörer runt om i världen. Det finns fortfarande hopp om mänskligheten.

Nu väntar tre dygn med 33 timmars arbete och raska, välbehövliga halvtimmes promenader till och från jobbet. Sedan ett par dagars ledighet följt av mer arbete under nyårshelgen. Ekorrhjulet snurrar vidare och vidare och vidare...

Inga kommentarer: