söndag 12 september 2010

Kulturnatten: Uppsala danscenter



Kulturnatten i Uppsala gick av stapeln igår. Enligt en gigantisk ljusskylt på Stora Torget fanns det i år 565 evenemang att besöka, om jag minns rätt. Jag och min dotter kryssade omkring på stan under några timmar och insöp kultur i alla dess former.

När Uppsala danscenter skulle visa sina färdigheter på Celsiustorget fanns vi på plats i god tid, vi är nämligen båda stora dansfreaks. Eftersom jag för en gångs skull hade sinnesnärvaro nog att plocka upp kameran ur väskan kan jag presentera en videosnutt med en av kulturnattens häftigaste upplevelser. Tyvärr räckte inte min sinnesnärvaron till för att ta reda på vad dansaren heter. Om någon sitter inne med information om denne fenomenale dansare så får ni väldigt gärna dela med er genom att skriva en kommentar.

6 kommentarer:

Cherin sa...

SV: Överlever? Svarten, Mitt lite kryptiska avslut syftade mer till att jag inte skulle hitta någon svamp än att jag skulle gå vilse och dö... shit nu blir jag orolig...

Saladin sa...

Nu ska du inte vara så ödmjuk, Svarten! Du är ju jättebra på att dansa, leder gjorda av gelé!

Svarten sa...

Cherin

Att gå vilse är ju också en möjlighet, men jag tänkte mest på alla giftiga svampar som växer i vår vackra natur :-)

Svarten sa...

Bananen

Ödmjukhet är mitt adelsmärke :-)

Cherin sa...

SV: Jaha...well det kanske var någon undermedveten rädsla som tittade fram lite...:) Nu är jag hemma i alla fall! Och jag är supernöjd med dagens skörd!

Ehsan Shariati, Studio-K sa...

Han heter John Stistrup och du kan kontakta honom på john(hos)studiok(punkt)se