söndag 5 september 2010

Qasim “Q” Basir - ung amerikansk regissör




Qasim "Q" Basirs prisbelönade kortfilm Glimpse (i större format) från 2007 bygger på ett fragment från manuset till hans långfilm MOOZ-lum som har premiär i New York 17 september. Trailer för MOOZ-lum och en utförlig presentation av Basirs filmproduktion Tidskriften Elan publicerade nyligen en intervju med honom.

Så här blir det ofta när jag ska skriva blogginlägg. Jag kan sitta flera timmar och gå igenom material; titta på videos, läsa artiklar och leta bilder. Då jag fått en hyfsad uppfattning om vad som är väsentligt i ämnet, och borde lyftas fram, gör jag ett urval från ett ofta digert material. När det väl är dags att sammanställa inlägget händer det, som nu, att jag varken har tid eller lust att skriva något, utan nöjer mig istället med att lägga ut några länkar, en video och kanske en bild. Håll till godo.

Qasim “Q” Basir

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska definitivt se den på något sätt, verkar riktigt intressant.

Miriam sa...

sv; Haha "Jag fick nästan en hjärtinfarkt". Du e rolig Svarten! :D Jag älskar din blogg med! Jag ska göra mitt bästa och inte lyssna på vad andra säger - De är bara avundsjuka, visst ?! ;)

Ha en super dag!