torsdag 14 april 2011

Honungsmelon med rökt skinka


För många år sedan läste jag någonstans att honungsmelon med rökt skinka och vitpeppar skulle smaka gott. Jag tyckte det lätt som en osannolik kombination och måste naturligtvis testa. Minns att det smakade riktigt bra. I dag när jag kollade i kylskåpet mindes jag detta och körde varianten ännu en gång. Gott-gotti-gott-gott.

Har nu kollat runt och hittat fler smarriga förslag på kombinationen honungsmelon och rökt skinka. Nästa gång blir det nog detta enkla recept Hittade även 81 recept med honungsmelon i kategorin kött.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Går lika bra med ost faktiskt. En rostad macka, en god skiva ost och on-top en skiva honungsmelon. Sitter man därtill i en skön stol på balkongen en ljum sommarmorgon är upplevelsen total.

Svarten sa...

Det ska jag testa, Lisa.

Funderar på att göra små snacks till kvällen med en honungsmelontärning i botten, rökt skinka ovanpå och en paprikafylld grön oliv på toppen. Och en tandpetare som håller ihop det hela.