tisdag 7 april 2009

Billig och lättlagad middag

Igår tillbringade jag större delen av dagen ute i den härliga vårsolen. Eftersom jag arbetat natten mot måndagen och inte sovit något på förmiddagen när jag kom hem, så blev det sängdags redan runt 19.00. Innan sänggåendet åt jag en billig och lättlagad middag.

Recept

1 burk makrill i tomatsås
1 burk Norrlands Guld

Öppna konservburken och lägg upp makrillen på en tallrik.
Öppna ölburken och häll upp ölet i ett glas.

Om ni vill spara in på disken kan ni äta och dricka direkt ur burkarna.
Själv föredrar jag dock den lyxigare varianten med glas och tallrik.

Bon Appétit!

2 kommentarer:

nitza sa...

Klart man ska kosta på sej lyxvarianten. Finns väl ingen annledning att dra in på disken när man ska frossa i sådana godsaker som makrill och norrlands guld.

Anonym sa...

wow vilken kalas middag och såå arbetsbesparande dock skulle jag byta ölen mot ett glas vitt.
Kanske man kan bli bjuden i parken på en sån lyxmiddag men då tar vi väl papperstallrikar.
är det ett omen att bokstäverna säger fortsup???