lördag 4 april 2009

Muslimer som bloggar: Ayse's world!

Bloggposten Muslimer som bloggar (2) innehåller en länklista med - ja, just det - muslimer som bloggar. Den första versionen av listan innehöll 13 länkar och jag trodde då, i min enfald och okunskap, att särskilt många till kommer det inte att bli. Men, oj, så fel jag hade.

I kväll lade jag till den 38:e bloggen Ayse's world! och fick följande positiva kommentar från bloggaren: "Ja, självklart kan du länka till mig. Vad kul. :)".

Sidan med länklistan är, med undantag för startsidan, den mest besökta på min blogg under de senaste 30 dagarna. Den har faktiskt fler än tre gånger så många besök som den sida som kommer på andra plats. Kul att så många är intresserade av att läsa vad svenska muslimer skriver om stort och smått, privat och allmänt. Själv brukar jag (som inte är muslim) dagligen besöka några av bloggarna på listan och har lärt mig massor.

Hör av dig med en kommentar eller e-brev om du vill lägga till en blogg. En länk till listan hittar du också i bloggens högermarginal.

7 kommentarer:

Fatima sa...

Jätte fin blogg hon har! :)
Jag har faktiskt hittat några "muslimska bloggar" under veckan. Ska leta fram dem och länka dig! :D

Bahlool sa...

du tog bort länken till muslimnytt :P i guess du gillar inte den :(?

Svarten sa...

Tack, det ser jag fram emot :-)
(e-postadress i min profil)

Runt årsskiftet blir det väl dags att rösta om årets bästa "musseblogg", de bästa får fina priser och vinnaren dessutom en statyett som skall heta...ja, vaddå?

Saladin sa...

Svarten:

jag tror att det katchigaste och lämpligaste namnet är just - Svarten!

"Årets Svarten i bästa analys går till......BLONDINBELLA!"

Svarten sa...

"Årets Svarten", nja, min blygsamhet tillåter inte det.

För övrigt, har Lars Vilks redan hört av sig och erbjudit sig att göra statyetten. Han gör det alldeles gratis under förutsättningen att jag garanterar honom stor uppmärksamhet i media. Han hade visst någon idé med en rondell eller hur det nu var...

Bahlool sa...

hmm jag skrev en kommentar om muslimnytt har du inte släppt igenom den svarten? Eller jag drömde bara hehe..

Svarten sa...

Bahlool

Den hade fastnat hos Blogger. Bra att du påtalade det.

Inget fel på MuslimNytt, den behövs verkligen. Men för tillfället får det räcka med "Muslimer som bloggar"-ikonen i högermarginalet.