lördag 25 april 2009

Utmaningen är antagen

Klicka på bilden för större format

Jag tittade alldeles nyss in på bloggen En ung kvinnas bekännelser, vilket jag brukar göra varje dag. Ett av hennes senaste blogginlägg innehöll en utmaning med följande regler:

Gå in i mappen: "Mina bilder" på din dator.
Gå till den sjätte mappen och därefter väljer du det sjätte kortet.
Visa den bilden i din blogg och skriv något om den.
Invitera sex stycken nya att vara med på utmaningen.
Länka till dem och låt dem veta att de är utmanade.


(Jag hoppar över länkningarna)

Tja, varför inte, tänkte jag, och letade upp det sjätte kortet i den sjätte mappen. Det fotot tog jag 1991 vid ett besök i Djenné, Mali, alldeles vid kanten av Sahara-öknen. Bilden visar min moské-guide på taket av moskén, som är världens största byggnad av lera. De tre raderna med små lock är luftkonditioneringen. Man lyfter helt enkelt bort locken för att reglera temperaturen i moskén.

Fler blogginlägg om moskén i Djenné

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är en fantastisk bild, precis som de flesta av dina Mali-foton är.