fredag 17 april 2009

Intervju med Andreas Malm

MuslimNytt har intervjuat Andreas Malm, författaren till boken Hatet mot muslimer Andreas får frågan "Har du några tips till muslimer, hur de kan påverka och förbättra sin situation i Sverige?" och svarar:

Jag tror att det viktigaste är att sätta sig in i problemet och börja ta kamp mot det politiskt. Jag tycker mig ha förnummit en tendens bland många muslimer att helst inte vilja tänka på islamofobi, att försöka härda ut ändå, ducka och göra det bästa av situationen. Det tror jag inte är framgångsrikt på lång sikt. Muslimer måste våga träda fram som aktiva subjekt.

1 kommentar:

Bahlool sa...

jag själv har uppmanat folk skrivit om det skrikt åt folk och även bråkat med folk om att de borde ta tag i det här..en de vill inte vara del av samähället..och det kommer att leda till problem i framtiden :(