söndag 15 maj 2011

Samar Khwaiter i tidningen - igen

Samar Khwaiter, som fyllde 18 år i går - Grattis! - har ännu en gång uppmärksammats i pressen. Denna gång i Dagbladet i Sundsvall

Hennes dröm är att bli läkare, närmare bestämt kirurg.

– Att arbeta med människokroppen som ett pussel måste vara det mest konkreta man kan göra och människan är ju lika mycket värd, vem hon än är, säger Samar.

Men det finns något hon sätter ännu högre i livet.

– Det är att ha ett stabilt liv med folk man älskar omkring sig och att få så mycket erfarenhet som möjligt med sig i bagaget, säger hon.

4 kommentarer:

Smr sa...

Du skämmer bort mig Svarten!! Jag må kanske inte hört gratulationen ordagrant(hörselns sviker tyvärr), men jag hade dock en grymt trevlig födelsedag igår och jag kan inget annat än anta att ditt "GRATTIS" hade något med saken att göra!

Tack så mycket du rara karl, nästa gång får du för fasiken hoppa av tåget och komma över för en kopp kaffe.

Svarten sa...

Samar

Jo, man tackar. Nästan gång (i juli) kanske jag planerar in ett uppehåll i Sundsvall :-)

Anonym sa...

grattis gumman!..

svarten vad fint av dig att du uppmärksammar positiva händelser hos människor... du sprider ett leende vidare och förmodligen mer än ett...

Svarten sa...

Anonym

Tack. Det var mycket vänligt av dig :-)