tisdag 30 december 2008

Bikstok Røgsystem: Cigar



När någon frågor mig om jag röker svarar jag alltid nekande, men tillägger, ärlig som jag är, att ibland puffar jag (inga halsbloss!) på en god cigarr. Att ibland puffa på en cigarr räknas inte som rökning, enligt mitt sätt att se. Cigarrpuffning är kontemplation och kräver tid och planering.

Det tar 40-45 minuter att i lugn och ro puffa upp en av mina favoritcigarrer. Jag avnjuter den helst tillsammans med starkt, svart kaffe utan socker och vaniljglass med choklad, Dajmglass i paket är alldeles utmärkt.

Det där att cigarrer kräver alkoholdrycker är bara snack, möjligtvis kan jag en varm sommardag tänka mig ett lättdrucket, karaktärslöst öl (lager) som inte konkurrerar om smaklökarna med cigarren.

Någon nyårscigarr blir det inte i morgon. Plikten kallar. Därför hade jag tänkt lägga ut någon förföriskt vacker reklamfilm med en sofistikerad cigarrrökande kvinna, men det ville sig annorlunda. Det blev en musikvideo med danska Bikstok Røgsystem i stället. I videon medverkar även Natasja Saad, som omkom i en bilolycka sommaren 2007. Se hennes video till Gi mig Danmark tilbage!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte konstigt att du blir sjuk mellan varven, först cigarr sen den musiken. Jag förstår presis.

g