fredag 12 december 2008

Halal-TV om idrott som religion

"En del människor tror att fotboll är en fråga om liv och död. Jag avskyr den inställningen. Jag kan försäkra er om att det är mycket allvarligare än så", sa Bill Shankly, legendarisk manager för det engelska fotbollslaget Liverpool.

I Halal-TV på måndag 15 december i SVT2 20.30 ser Cherin, Dalia och Khadiga en landskamp på storbild i Kungsträdgården och träffar några verkliga fotbollsentusiaster.

Jag tycker filmen nedan passar in bra i det här sammanhanget, den handlar om fotboll, religion, liv och död. Eftersom jag gillar Tawny Ellis som sjunger den avslutande sången i filmen, så länkar jag till titelsången på hennes CD Evolve or Die Ni kan ladda ner sången alldeles gratis och lagligt.


En film från 2007 av Jeremy Dylan Lanni: Under there (3:16)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl självklart alltihopa.
Vuxen, bara två ben att tänka med. Klart han inte förstår det här med vart man leder efter döden