fredag 26 december 2008

Gör julen till muslimsk helgdag

Förslaget i rubriken kommer från den ansedde filosofiprofessorn Niyazi Öktem
vid Bilgi-universitetet i Istanbul, Turkiet.

- Personligen ser jag inga skillnader mellan judendomen, kristendomen och islam. Det enda jag har, till skillnad från dig är ytterligare en profet, det är allt, säger Nihazi Öktem och syftar naturligtvis på profeten Muhammed.

Källa: Sveriges Radio

Bild: Imam Abd al Haqq Kielan, ordförande för Svenska Islamiska samfundet.

3 kommentarer:

nitza sa...

Eftersom min dator fungerar nu igen så har jag kunnat läsa artikeln.
Ett annat förslag är ju att avkristna Julhelgen då borde ju alla kunna bli nöjda och belåtna, åtminstonde alla arbetsgivare och andra avfällingar.
Ha ett gott slut av 2008

Svarten sa...

Alla som kommenterar utan att skriva att "imam Haqq Kielan är en riktig tomte" får en guldstjärna i kanten :-)

nitza sa...

Jag glömde fast jag tänkte ( så ovanligt) man skulle ju kunna göra med Julen som man gjort med midsommaraftonen (24/6) flytta den till den helg som ligger närmast 24/12 då blir det ju inge extra besvär för någon.´, och alla kan arbeta ett par dagar extra. :)