lördag 23 maj 2009

Afrikanska flätor

Två hårfagra tjejer från Kumasi, Ghana

Ni som följt bloggen en längre tid (jorå, det finns faktiskt några sådana maschokistiskt lagda individer) vet att jag i själva verket helst av allt vill ha en framgångsrik modeblogg med mängder av besökare och dra in en jäkla massa pengar. Jag inser naturligtvis att det är en fullständigt hopplös dröm, speciellt som jag är i det närmaste totalt ointresserad av kläder och mode. När mitt yttre förfall har gått alldeles för långt brukar min dotter lura in mig i någon klädaffär och tvinga mig att köpa lite nytt att sätta på mig.

Med tanke på vad jag alldeles nyss skrev låter det förmodligen osannolikt att jag har gjort fotoutställningar om kläder och frisyrer, men det har jag faktiskt. Jag och min dåvarande hustru gjorde en miniturné i gymnasieskolor och berättade om afrikanskt kläd- och hårmode i anslutning till mina fotografier. I själva verket var det ett simpelt (och framgångsrikt) trick att skaffa kunder åt min exfru som är damfrisörska.

Jag har fått intrycket att flätor kommer att vara populärt denna sommar. Det blev 158 träffar på "flätor" när jag nyligen gjorde en sökning hos knuff.se på svenska bloggar. Som den opportunistiska besöksjägare jag är så scannar jag in och lägger upp ett par av mina gamla utställningsbilder och ser till att ordet "flätor" finns med i rubriken.

Idén till det här inlägget har jag naturligtvis stulit

Inga kommentarer: