onsdag 20 maj 2009

Två helrör vodka

Om det inte vore för min dåliga karaktär skulle jag inte ha någon karaktär alls.

Det blev lite mycket igår. För mycket. Petade i mig två helrör vodka. Hallonvodka, citronvodka och ren vodka. I dag mår jag sååå dåligt. Att jag aldrig lär mig.

Det är inte riktigt så illa som det låter, men ändock illa nog. Det handlade nämligen om två rör á 200 gram chokladpraliner smaksatta med vodka som jag köpte till ett mycket förmånligt pris av min cigarrhandlare.

Det var så att importören av pralinerna fått försäljningsförbud på dem därför att de innehöll för mycket sprit och nu såldes de ut så där lite "på sidan om" till trogna kunder. Och jag vräkte alltså i mig 400 gram chokladpraliner igår kväll efter en rejäl middag på en av mina favoritrestauranger

Inte nog med det. Jag började dagen nu på morgonen med en kopp kaffe och ett par pralinåterställare. Eftersom jag köpte två 6-pack har jag dessutom ytterligare åtta rör liggande i kylskåpet (två gav jag bort till några servitriser igår).

Detta blir en prövningens dag.

1 kommentar:

nitza sa...

Helrör Vodka. Och inte var jag inbjuden inte. Tål att tänka på om det är ursäktligt