onsdag 13 maj 2009

Darling, do you love me?



En hysteriskt usel film från 1968 av Martin Sharp och Bob Whitaker. Sharp var en av grundarna av den satiriska tidskriften Oz och Whitaker är mest känd som The Beatles officiella fotograf under åren 1964-66. I september förra året gav han ut boken Eight Days a Week: Inside the Beatles' Final World Tour

När jag såg filmen kom jag att tänka på den gamla historien där gumman frågar sin gubbe:

- Älskar du mig?
- Jo.
- Kan du inte säga det ibland?
- Blir det nån ändring säger jag till.

3 kommentarer:

Isabel sa...

Hej där och tack för kommentaren i min blogg! Tack även för tipset om frisyr, även om du inte kom ihåg sidan du tänkt tipsa mig om, haha. Det blir nog till att jag klipper upp det lite och kanske gör någon slags snedlugg. Vi får se! Fin blogg förresten! /Isabel

Saladin sa...

Svarten:

du som gillar lite ovanligare typer av reklam har kanske inte sett denna.

http://videos.streetfire.net/video/Pay-attention_207993.htm

Det behandlar ett rörande ämne med brutal verklighetsförankring.

Svarten sa...

Tack för den, Bananen.

En samling mycket obehagliga (och angelägna) kampanjfilmer. Ett par av dem hade jag sett tidigare.