tisdag 3 november 2009

Rätten att vara dum

Den senaste bloggaren på länklistan Muslimer som bloggar har haft den goda smaken att ge bloggen ett namn som börjar på Y, vilket innebär att det nu finns bloggar i alfabetisk ordning på alla bokstäver - utom å,ä och ö.

Bloggen heter You have the right to remain stupid och i ett inlägg förklarar hon varför den fick just det namnet. Bloggaren anser sig ha de bästa förutsättningarna i livet:

Men vad gör jag, jag gnäller som idoten jag är. Det enda jag kan göra är att gnälla över hur jobbigt det är att plugga, hur jobbigt det är att jobba, hur jobbigt det är att städa, detta är pinsamt men det är personen jag är. Jag försöker som många andra att vara så bra person som möjligt, men det är svårt. Därav kommer namnet YOU HAVE THE RIGHT TO REMAIN STUPID, för att människor är verkligen idioter!

Inga kommentarer: