söndag 15 november 2009

Firmafesten


Med mina oregelbundna arbetstider och smått kaotiska fritid är
det inte helt lätt att ha full koll på allt. Som det här med maten.

I torsdags var jag ut och käkade en av mina favoriträtter Under fredagen glömde jag bort att äta och jobbade sedan på kvällen och natten. Stoppade i mig ett par mackor och en tallrik filmjölk på morgonsidan. Jättetrött när jag kom hem och stöp direkt i säng
för att vakna fem på eftermiddagen. Ingen större matlust vid uppvaknandet, så det blev bara ett par koppar kaffe. En stund vid datorn och i väg till jobbet igen för ytterligare en natts arbete.

Under kvällen började kroppen skicka signaler om att det behövdes bränsle för att maskineriet skulle fungera. Filmjölken och limpan i personalrummet kändes inte särskilt lockande, men jag hade inget val. En arbetskompis tittar in på kontoret och undrar om jag har lite tid över.

- Ja. Visst. Är det något särskilt?
- Kom med.

Hon tar mig med till personalrummet där en annan arbetskompis är
i full färd med att göra i ordning kycklinggrillspett marinerade i mango och jalapeno. Vi sätter oss framför TV:n och ser slutet på
Die hard 4 och äter de underbart goda grillspetten. Det är vad jag kallar en lyckad natt på jobbet med schysta arbetskompisar.

Inga kommentarer: