onsdag 4 november 2009

Uppsalamoskén tar avstånd från "vänner"


Under de senaste månaderna har jag vid tre tillfällen sänt e-brev till moskén i Uppsala och frågat dem om vilken relation de har till Mohamed Omars sällskap Uppsalamoskéns vänner. Något svar har jag inte fått. Nu har dock en talesman för moskén äntligen uttalat sig och tar avstånd från Omars försök att anknyta till moskén i Uppsala. Märkligt att det skulle behöva ta så lång tid innan de kunde lämna ett klart besked.

Ahmad Orfali, kontaktperson för Uppsalamoskén, intervjuas av Sveriges Radio P4 Uppland

3 kommentarer:

Habiba sa...

Det var verkligen m ä r k l i g t Svarten.

Men man får väl ta deras ord för sanning i dagsläget antar jag..

Svarten sa...

Om uppgifterna i nedanstående blogginlägg stämmer, så kan jag lätt föreställa mig att åtminstone vissa personer med anknytning till moskén i Uppsala vill fortsätta att vara "vänner" med Omars sällskap:

http://tinyurl.com/y8nvoq3

Habiba sa...

Oj...