onsdag 10 november 2010

Bloggens 10 i topp: Maj - november 2010

Det var faktiskt först i går jag upptäckte att Blogger, där min blogg ligger, har börjat presentera besöksstatistik. Förmodligen har tjänsten funnits tillgänglig i ett halvår, eftersom "Hela tiden"-statistiken börjar i maj. Men det har jag alltså helt missat.

Jag blev riktigt förvånad när såg vilka blogginlägg som haft flest besökare under de senaste sex månaderna. Att länklistan "Muslimer som bloggar" med stor marginal skulle ligga etta förstod jag, men att sex av av de tio sidorna skulle handla om sverigedemokraterna hade jag inte väntat mig. Men inte mig emot. Tvärtom. Valfilmen, på andra plats, har haft närmare 50 000 besök på Tuben.

Inlägget om Ana Gina Show har klättrat upp till femte plats, trots att det bara är två veckor sedan det publicerades. Den tjejen är tydligen mycket populär på nätet, vilket glädjer mig. Även Grotescogänget med musikvideon "Blanda upp" har gått som en raket. En vecka efter att jag lade ut videon har den tagit sig in på tionde plats.

Att "koranskolan" ligger fyra borde innebära lite imamstatus för mig.

1. Muslimer som bloggar (2)
2. Valfilm: Sverigedemokraterna 2010
3. Valaffisch 2010: Sverigedemokraterna
4. Svartens koranskola: Pilgrimsfärden
5. SVT Play: Ana Gina Show
6. TV4 dokumentär: Dom kallas rasister
7. Valaffisch från sverigedemokraterna
8. Riksdagen: Cirkus SD har börjat
9. Valaffisch 2010: SD putsar fasaden
10. Grotesco: Blanda upp

Inga kommentarer: