lördag 24 december 2011

Julaftonsomelätt

Som vanligt har jag sökt efter recept på nätet under natten och som återväckt broccoli-freak sökte jag naturligtvis efter rätter som innehåller denna goda och mycket nyttiga grönsak (läs mer på broccoli.nu) Jag har en broccolibukett liggande i kylskåpet sedan några dagar som jag gärna vill använda innan den börjar vissna. I går köpte jag ett 6-pack ägg för att använda ett av dem vid griljeringen av julskinkan. De fem som är kvar räcker säkert till att sno ihop detta enkla recept till en stadig frukost (eller go'nattmål, beroende på hur man ser det) när jag kommer hem från jobbet i dag på morgonen.

Och: Ja, jag vet att det stavas omelett, men rubriken var ett tafatt försök till en liten ordvits, eftersom receptet var så lätt att tillaga.

Inga kommentarer: