onsdag 14 december 2011

Habiba om Dubai och "muslimska länder"



En tv-film från Rahma-kampanjen (barmhärtighetskampanjen) 2008.

I januari förra året skrev jag ett inlägg om att världens högsta byggnad hade invigts i Dubai. Systrarna Fazeela och Habiba kommenterade. Habiba skrev:

"Jag grät första natten jag var där (Dubai). Bara av att ha upplevt några timmar av den där bitterljuva atmosfären. Nöje men ändå (o)dold slaveri."

Nu har Habiba i ett långt inlägg med rubriken Dubai och "muslimska länder" skrivit om sina intryck av Dubai och gett sin syn på andra "muslimska länder". Jag tycker ni ska läsa det inlägget.

Se även mina inlägg

Dubai - pyramidbyggen och slaveri
Gästarbetare behandlas som slavar
Kapitalistisk lyx i Mecka
Det framtida Mecka
Pilgrimsfärd till Mecka - en mångmiljard affär
Zamzam Tower, Mecka
Förödelsen av det islamiska kulturarvet
Abu Dhabi: Kampanj mot illegala invandrare

1 kommentar:

Habiba sa...

Ja juste :)..hade nästan glömt bort den. "Den där bitterljuva atmosfären" haha :). Precis så..helt klart. Det är ju verkligen absurt.

Tack för att du uppmärksammade inlägget Svarten :), ska kolla på dina andra inlägg. Har en känsla av att jag kommer gilla dem...