onsdag 15 april 2009

"Den perfekta muslimen"

Jag besöker dagligen några av bloggarna på länklistan Muslimer
som bloggar
En som jag tycker särskilt mycket om är En ung kvinnas bekännelser. En ung tjej som med mycket humor och öppenhet berättar om sitt liv i Sverige och Egypten. Tydligen är det inte alla som uppskattar hennes blogg lika mycket som jag. Igår röt hon till riktigt ordentligt i bloggposten Kluven i två delar:

De personer som bär slöja, ber och gör allt de där "perfekta" utan att verkligen veta innerbörden och innerligt mena allting, tror jag inte är mycket bättre än jag som inte gör allting än. Tron ska vara inom en, och som säkert egentligen alla vet så är det insidan som räknas. Först och främst. Sedan får det komma stegvis utåt.

1 kommentar:

Mikaela H B sa...

vad söt du är. skönt att höra någon som uppskattar det man skriver.