onsdag 22 april 2009

Bloggande muslimer: Hayati - mitt liv

Listan med Muslimer som bloggar blir bara längre och längre.
En av de senast tillkomna bloggarna är Hayati - mitt liv

Bloggaren presenterar sig så här:

Är en helt vanlig men ändå ovanlig svensk tjej som bor i en relativt stor stad med man och två småbarn. Tänker inte på mig själv som annorlunda, men vet ju att jag uppfattas som det av många. Har valt min livsstil efter hur jag anser att man på bästa sätt lever ett sunt och lyckligt liv. Många förändringar tycker en del, men så är det väl när man blir vuxen - man omvärderar en del saker i livet!

Hayati betyder "mitt liv" på arabiska. Skriver lite om mina tankar
om omgivningen och vardagssaker.

6 kommentarer:

Saladin sa...

http://itsalifestyle.blogspot.com/

Där har du en intressant blogg med en hel drös av kommenterande muslimska bloggare.

Svarten sa...

Tack, Bananen!

Den ska jag in och ta mig en ordentlig titt på.

Haydar sa...

Sallams!

Det är en sak jag inte förstår mig på muslimska bloggar, varför skriver dem inte om Islam. Jag menar deras vardag som en muslim, istället för att radda upp vad man köpt och vill köpa och vad man skall göra och gjort.

Samt agera i politiken innan era rättighet förtrycks.

Hayati sa...

Kul att du la in min blogg så snabbt och ett eget inlägg också man tackar ;)

Haydar - Jag bloggar för att skriva om roliga och saker som berör, måste ALLT handla om Islam bara för att man är muslim?
Det känns så typiskt att bara för att man är muslim så måste man konstant vara en ambasadör för Islam...

nitza sa...

Hayati.
Bästa sättet att vara en bra ambasadör är väl att bara vara vanlig, bara vara sej själv. Eftersom media framställer "alla" muslimer som fundamentalister och presumtiva terrorister så vinner ni större respekt och tilltro från mej som vanlig svensk genom att bara vara er själva, utan en massa propagerande.

Hayati sa...

Tack nitza
det är ju lite det jag är ute efter också, att folk kan se att bara för att jag är muslim så är jag inte så himla annorlunda! :)